تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردین 1402 - 1:17
277 بازدید
کد خبر : 208643

Google Panda: هر آنچه باید در سال ۲۰۲۱ بدانید

Google Panda: هر آنچه باید در سال ۲۰۲۱ بدانید

اولین به‌روزرسانی الگوریتم Google Panda در فوریه ۲۰۱۱ منتشر شد و تقریباً ۱۲٪ از کل نتایج جستجوی جهانی را تحت تأثیر قرار داد. تأثیر بسیار زیاد و بی‌سابقه بود، اما پاندا تنها اولین مورد از یک سری به‌روزرسانی‌های بزرگ الگوریتم بود که آینده جستجو را برای همیشه تغییر می‌داد. پاندا آغاز جنگ گوگل علیه هرزنامه

اولین به‌روزرسانی الگوریتم Google Panda در فوریه ۲۰۱۱ منتشر شد و تقریباً ۱۲٪ از کل نتایج جستجوی جهانی را تحت تأثیر قرار داد. تأثیر بسیار زیاد و بی‌سابقه بود، اما پاندا تنها اولین مورد از یک سری به‌روزرسانی‌های بزرگ الگوریتم بود که آینده جستجو را برای همیشه تغییر می‌داد.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\2.png

پاندا آغاز جنگ گوگل علیه هرزنامه های وب و سئوی کلاه سیاه بود و همچنان یکی از بدنام ترین به روز رسانی ها در تاریخ غول جستجو است.

با این حال، نقش پاندا در الگوریتم گوگل در سال‌های اخیر تغییر کرده و وضعیت کلی محتوای وب نیز تغییر کرده است. بنابراین اکنون زمان خوبی برای ارزیابی مجدد Google Panda و در نظر گرفتن معنای آن برای SEO در سال ۲۰۲۱ است.

گوگل پاندا چه چیزی را هدف قرار می دهد؟

پاسخ ساده این است که Google Panda قصد دارد به محتوای با کیفیت پاداش دهد و از نمایش محتوای فریبنده یا با کیفیت پایین در SERP ها جلوگیری کند. البته، اندازه‌گیری «کیفیت» محتوا از نظر الگوریتمی دشوار است، اما حتی در سال ۲۰۱۱، Google موفق شد تعدادی از مسائل را مشخص کند که نشان می‌دهد محتوا نباید در جایگاه‌های بالا قرار گیرد:

محتوای نازک: صفحاتی با محتوای بسیار کم یا مشکلات فنی که مانع از دیدن محتوا توسط ربات‌های Google می‌شود (مانند محتوای پنهان، محتوای پویا و غیره).

پر کردن کلمات کلیدی: اجبار یا پنهان کردن کلمات کلیدی در محتوا به منظور افزایش رتبه جستجو.

محتوای نامربوط: محتوایی که با کلمات کلیدی، عناوین و سایر عناصری که برای آنها بهینه سازی می کنید مطابقت ندارد.

مزارع محتوا: وب‌سایت‌هایی که حجم بالایی از محتوای با کیفیت پایین را منتشر می‌کنند، اغلب محتوا را از جای دیگری در وب می‌گیرند و آن را در دامنه‌ای جمع‌آوری می‌کنند که ارزش اصلی کمی دارد.

نسبت تبلیغات به محتوا بالا: صفحاتی که تبلیغات را بر محتوا اولویت می‌دهند (نسبت آگهی به محتوا بالا، تبلیغات در بالای صفحه و غیره).

محتوای تولید شده توسط کاربر با کیفیت پایین یا بیش از حد (UGC): در حالی که محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به خودی خود مشکلی ایجاد نمی کند، باید با موضوعات پوشش داده شده در دامنه/صفحات شما مرتبط باشد و در عین حال به تجربه کلی ارزش اضافه کند. .

پیوندهای وابسته بیش از حد: باز هم، هیچ مشکلی در پیوندهای وابسته یا وب سایت های وابسته وجود ندارد، اما محتوای شما باید علاوه بر پیوندهای تبلیغاتی، چیزی برای ارائه داشته باشد.

فقدان اقتدار: پاندا نگاه گوگل به وب سایت و اقتدار صفحه را تغییر داد – چیزی که تا به امروز به تکامل خود ادامه داده است (در ادامه در این مورد بیشتر خواهد شد).

محتوای فریبنده: محتوایی که برای فریب دادن کاربران طراحی شده است – به عنوان مثال، ظاهر کردن تبلیغات مانند محتوای معمولی برای ایجاد کلیک بیشتر.

پیوندهای فریبنده: پیوندهایی که کاربران را به مکان موعود نمی برند.

این همان چیزی است که Googe Panda در سال ۲۰۱۱ هدف قرار داده بود، زمانی که پر کردن کلمات کلیدی، صفحات دروازه و محتوای فریبنده بسیار رایج بود. این گواهی بر به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌هایی مانند پاندا است که امروزه این مسائل کمتر رایج هستند و اکنون می‌توانیم در مورد مواردی مانند محتوای مرتبط که یک ضروری اساسی سئو است صحبت کنیم.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\3.png

اگرچه Google Panda در سال ۲۰۱۱ شروع و به پایان نرسید. ما از آن زمان تاکنون شاهد ۲۸ به‌روزرسانی متوالی پاندا بوده‌ایم، قبل از اینکه گوگل اعلام کند که بخشی از الگوریتم اصلی خود در ژانویه ۲۰۱۶ است.

گوگل پاندا در سال ۲۰۲۱ به چه معناست؟

با تبدیل شدن پاندا به بخشی از الگوریتم اصلی گوگل، دیگر به‌روزرسانی‌های جداگانه‌ای را نمی‌بینیم که معیارهای خاصی را که در بخش بالا بررسی کردیم، هدف قرار دهند. با این حال، این بدان معناست که به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی (که چندین بار در سال اتفاق می‌افتد) ممکن است شامل تغییراتی در نحوه هدف‌گیری Google موضوعاتی مانند محتوای نازک یا وزن آن‌ها در رتبه‌بندی باشد یا خیر.

در مورد بهینه سازی گوگل پاندا در سال ۲۰۲۱ باید دو نکته را در نظر داشته باشید:

قوانین یکسانی اعمال می شود: به طور کلی، همان مسائلی که گوگل با اولین آپدیت پاندا خود هدف قرار داده بود، امروز نیز مورد هدف قرار می گیرد. تفاوت اصلی این است که اینها زمانی تاکتیک‌های رایج اسپم یا کلاه سیاه بودند، در حالی که اکنون، اجتناب از پر کردن کلمات کلیدی، محتوای فریبنده و غیره از ضروریات اولیه سئو هستند.

نحوه استفاده گوگل از آنها تغییر کرده است: همانطور که فناوری الگوریتمی گوگل بهبود یافته است، موتور جستجو توانایی بیشتری برای اندازه گیری عوامل ذهنی مانند محتوای "کیفیت" و شناسایی تاکتیک های فریبنده دارد.

برخی از SEO ها معتقدند پاندا از زمان ادغام در الگوریتم اصلی گوگل کمتر مرتبط است، اما به روز رسانی های اخیر خلاف آن را ثابت کرده است.

Google Panda و E-A-T

سال گذشته، گوگل دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو (PDF) را به‌روزرسانی کرد که دستورالعمل‌هایی را برای تیم انسانی ارزیابی‌کنندگان کیفیت جستجو ارائه می‌دهد. دستورالعمل های جدید تاکید زیادی بر E-A-T دارد که مخفف تخصص، اقتدار و قابل اعتماد است.

سپس به روز رسانی آمد.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\1.jpeg

از آگوست ۲۰۱۸، شاهد مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی بوده‌ایم که نشان‌دهنده تغییرات شدید در نحوه تعیین کیفیت محتوا توسط Google است و نسخه جدید دستورالعمل‌های کیفیت آن را تکرار می‌کند. تأثیر این به‌روزرسانی‌ها یادآور روزهای اولیه پاندا و پنگوئن بود و بسیاری از همان عواملی که ما با پاندا مرتبط می‌دانیم هدف قرار گرفتند:

محتوای نازک

مطالب بی ربط

مطالب فریبنده

محتوای نادرست

تاکتیک های تبلیغاتی فریبنده

فقدان اقتدار

استفاده بیش از حد یا غیر صادقانه از پیوندهای وابسته

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.