تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 فروردین 1402 - 19:47
218 بازدید
کد خبر : 208652

۲ هزار حلقه چاه عمیق در استان به کنتور هوشمند حجمی مجهز می‌شوند

۲ هزار حلقه چاه عمیق در استان به کنتور هوشمند حجمی مجهز می‌شوند

به گزارش ایلنای گلستان، سید محسن حسینی گفت: حدود ۶ درصد سدهای استان آب دارند و در بخش آب زیرزمینی در سفره های کم عمق ۳۰۰ میلیون متر مکعب و در سفره های عمیق ۹۰ میلیون متر مکعب کسری مخزن وجود دارد. وی افزود: در سال جاری نیز برای حفاظت از منابع آبی و با

۲ هزار حلقه چاه عمیق در استان به کنتور هوشمند حجمی مجهز می‌شوند

به گزارش ایلنای گلستان، سید محسن حسینی گفت: حدود ۶ درصد سدهای استان آب دارند و در بخش آب زیرزمینی در سفره های کم عمق ۳۰۰ میلیون متر مکعب و در سفره های عمیق ۹۰ میلیون متر مکعب کسری مخزن وجود دارد.

وی افزود: در سال جاری نیز برای حفاظت از منابع آبی و با حمایت دستگاه قضایی و سایر نهادها و طی یک برنامه منظم بنا داریم نسبت به انسداد یک هزار چاه غیر مجاز اقدام نمائیم که البته اجرای این طرح منوط به همکاری همه نهادها به ویژه دستگاه قضائی در استان است.

وی گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ حلقه چاه عمیق در شعاع  یکهزار متری چاههای شرب استان وجود دارد که ۱۲۰۰ حلقه آنها کنتور دار شده و از برنامه های سال جاری ما کنتور دار کردن  ۲ هزار حلقه دیگر این چاه ها است که این برنامه از انتهای سال ۱۴۰۱ آغاز شده است و در سال جاری نیز ادامه دارد و  کنتور دار کردن یکی از ابزار‌هایی که می‌تواند به مدیریت مصرف آب به ویژه در بخش آب‌های زیرزمینی کمک کند.

وی افزود: شرکا آب منطقه ای در سال گذشته در امر طرحهای آبرسانی به برخی شهرهای استان بویژه گرگان تلاشهای زیادی کرد که نتیجه آن در تابستان گذشته ملموس بود و این تلاش‌ها ادامه دارد. همچنین خاکریزی بدنه سد نرماب به اتمام رسیده است و قرار است اوایل خرداد با حضور رئیس جمهور آبگیری آن انجام شود. همچنین عملیات انتقال روستای جنگلده بالا نیز در حال انجام است و در سال جاری به پایان می رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.