تاریخ انتشار : جمعه 2 تیر 1402 - 15:54
210 بازدید
کد خبر : 208771

گوگل حذف اطلاعات شخصی از جستجو را آسان‌تر می‌کند

گوگل حذف اطلاعات شخصی از جستجو را آسان‌تر می‌کند

  امروز گوگل از انتشار گسترده ویژگی جدیدی خبر داد که حذف اطلاعات شخصی از نتایج جستجو از جمله شماره تلفن، ایمیل و آدرس منزل شما را آسان‌تر می‌کند. این آپدیت تا پایان هفته آینده در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت. دنی سالیوان، رابط عمومی گوگل برای جستجو، می‌گوید که این شرکت این گام

 

امروز گوگل از انتشار گسترده ویژگی جدیدی خبر داد که حذف اطلاعات شخصی از نتایج جستجو از جمله شماره تلفن، ایمیل و آدرس منزل شما را آسان‌تر می‌کند. این آپدیت تا پایان هفته آینده در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت.

دنی سالیوان، رابط عمومی گوگل برای جستجو، می‌گوید که این شرکت این گام را انجام می‌دهد زیرا تشخیص می‌دهد که مردم چه احساسی نسبت به داشتن اطلاعات شخصی به طور گسترده در نتایج جستجو دارند. سالیوان در بیانیه‌ای به تایم نوشت: «ما بازخوردهای زیادی از مردم شنیده‌ایم که به سادگی وجود این اطلاعات را ناخوشایند می‌دانند.

 

قابلیت حذف اطلاعات شخصی از جستجوی گوگل برای اولین بار در ماه می ۲۰۲۲ معرفی شد، اما اکنون استفاده از آن آسان تر و در دسترس تر است.

 

سالیوان در ماه می، زمانی که اولین نسخه از این ویژگی منتشر شد، به TIME گفت: «مردم نگران تهدیدها هستند، نگران چیزهایی مانند سرقت هویت هستند، یا به طور کلی از وجود اطلاعات تماس شخصی خود راحت نیستند. “این ما تلاش می کنیم تا به مردم احساس کنترل بیشتری روی آن بدهیم.”

 

این شرکت اعلام کرد که از اوایل سال آینده، کاربران همچنین می توانند هشدارهایی در مورد موارد جدیدی از اطلاعات شخصی که در نتایج جستجو ظاهر می شوند را انتخاب کنند. سپس می توانند درخواست حذف کنند.

 

انواع اطلاعاتی که می توانید از Google حذف کنید

در حالی که گوگل قبلاً به کاربران اجازه می داد اطلاعات شناسایی شخصی را حذف کنند که می تواند منجر به مشکلاتی مانند Doxxing یا کلاهبرداری مالی شود، این شرکت در ماه آوریل خط مشی خود را به روز کرد تا شامل اطلاعات تماس و اطلاعاتی شود که می تواند کاربران را در معرض خطر سرقت هویت قرار دهد. برای اینکه Google تحت قوانین جدید اقدامی انجام دهد، اطلاعاتی که در جستجو نشان داده می‌شود باید در یکی از دسته‌های زیر قرار بگیرند:

 

  • اطلاعات تماس

  • شماره های شناسایی صادر شده توسط دولت مانند شماره تامین اجتماعی ایالات متحده

  • شماره حساب بانکی یا کارت اعتباری

  • تصاویر یک امضای دست نویس یا مدارک شناسایی

  • سوابق پزشکی خصوصی

  • اعتبارنامه محرمانه ورود به سیستم

 

نحوه ارسال درخواست حذف به گوگل

اگر خودتان در گوگل جستجو کرده اید و اطلاعات شخصی را در یک نتیجه جستجو می بینید، می توانید با کلیک بر روی سه نقطه کنار نتیجه درخواست حذف کنید. این شما را به ابزار حذف جدید گوگل می برد، که از شما سوالاتی در مورد نوع اطلاعاتی که فاش می شود می پرسد. سپس درخواست ارسال و بررسی می شود. همچنین می‌توانید با رفتن به نماد «تنظیمات حساب» در بالا سمت راست و کلیک کردن روی آیتم کشویی «نتایج درباره شما» از برنامه اصلی Google برای iPhone یا Android استفاده کنید.

این شرکت خاطرنشان می‌کند که قدرت حذف وب‌سایتی که اطلاعات در آن واقعاً در آن وجود دارد را ندارد. از آنجایی که جستجوی Google اطلاعات جمع‌آوری‌شده از وب‌سایت‌ها را در سراسر اینترنت نشان می‌دهد، هر محتوایی که Google از نتایج خود حذف می‌کند همچنان می‌تواند به صورت آنلاین وجود داشته باشد. می توان آن را در سایر موتورهای جستجو یا از طریق رسانه های اجتماعی پیدا کرد.

 

اگر اینطور است، گوگل توصیه می کند که با سایت متخلف تماس بگیرید و از آن بخواهید که خود محتوا را حذف کند. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.