تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 20:42
147 بازدید
کد خبر : 208819

٢٠ درصد زوجین خراسان رضوی نابارور هستند

٢٠ درصد زوجین خراسان رضوی نابارور هستند

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، نیره خادم افزود: روزانه بیش از ۵۰ نفر برای دریافت خدمات تخصصی و مشاوره‌های مورد نیاز در حیطه درمان ناباروری از مشهد و شهرهای استان خراسان رضوی و دیگر استان‌ها و حتی خارج از کشور به مرکز ناباروری میلاد مشهد مراجعه می‌کنند و روزانه بر روی بین پنج تا

٢٠ درصد زوجین خراسان رضوی نابارور هستند

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، نیره خادم افزود: روزانه بیش از ۵۰ نفر برای دریافت خدمات تخصصی و مشاوره‌های مورد نیاز در حیطه درمان ناباروری از مشهد و شهرهای استان خراسان رضوی و دیگر استان‌ها و حتی خارج از کشور به مرکز ناباروری میلاد مشهد مراجعه می‌کنند و روزانه بر روی بین پنج تا ۱۲ نفر عمل بارور ساختن تخمک در آزمایشگاه ( IVF ) قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که موفقیت در درمان ناباروری در دنیا به صورت ۱۰۰ درصدی نیست اما روز به روز با توسعه فناوری و امکانات، مطالعات جدیدی صورت می‌گیرد ادامه داد: هم اکنون درمان ناباروری و عمل‌های مرتبط با این حوزه در ایران از موفقیت بالایی برخوردار است و میزان موفقیت آن با تمام دنیا برابری و در برخی از مواقع از شاخص‌های استاندارد بالاتر است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: میزان موفقیت بارداری در زوج‌های با مشکلات ناباروری در این مرکز به طور میانگین بین ۳۵ تا ۴۰ درصد و در برخی زمان‌ها گاهی تا ۵۰ درصد بوده است.

خادم افزود: شرایط سنی، میزان داروها، زمان مراجعه، در درمان ناباروری نقش بسزایی دارد و هرچه سن افراد افزایش پیدا می‌کند میزان موفقیت در درمان ناباروری کاهش پیدا می‌کند، لذا به همه زوجین توصیه می‌شود در سالهای آغازین زندگی نسبت به فرزندآوری اقدام کنند و در صورت عدم موفقیت، حتما به مراکز درمان ناباروری مراجعه و با متخصصان مشورت کنند.

وی با بیان این که بهترین سنین بارداری برای زوجین بین ۲۰ تا ۳۰ سال و حتی ۳۵ سال با انجام مراقبت‌های مختلف است ادامه داد: در جامعه ما ازدواج‌ها با تاخیر انجام می‌شود که این امر منجر به افزایش سن ازدواج و سن فرزندآوری شده است.

رئیس مرکز درمان ناباروری میلاد گفت: برای بارداری در سنین بالا نیز اقدامات تخصصی و مراقبت‌های خاصی توسط استادان متخصص صورت می‌گیرد تا سلامت مادران و کودکان در دوران بارداری تضمین شود.

خادم با تاکید بر انجام زودهنگام ازدواج و فرزندآوری افزود: سالانه حدود ۱۵ متخصص زنان و زایمان در دانشگاه مشهد دانش آموخته می شوند و خوشبختانه در حیطه متخصصان زنان کمبودی نداریم و پیشنهاد ما این است که وزارت بهداشت با برنامه ریزی میزان ماندگاری پزشکان را در مناطق محروم و دور دست افزایش دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.